2025-05-09 20:32:00.0
  • TOP
    TOP
  • 学生募集要項
    Application Guidelines
  • 事前準備
    Advance Preparation
  • お支払い方法
    Payment Method
  • お問い合わせ
    Contact Us
  • 個人情報取扱方針 Personal Information Handling Policy

  • TOP
    TOP
  • 学生募集要項
    Application Guidelines
  • 事前準備
    Advance Preparation
  • お支払い方法
    Payment Method
  • お問い合わせ
    Contact Us
  • 個人情報取扱方針 Personal Information Handling Policy

2025/05/01
【メンテナンス】システム停止のお知らせ 2025年5月27日 午前 1:00 ~ 午前 6:00 [Maintenance]System Downtime Notice: May 27, 2025, 1:00 AM to 6:00 AM
2025/05/01 【メンテナンス】システム停止のお知らせ 2025年5月27日 午前 1:00 ~ 午前 6:00 [Maintenance]System Downtime Notice: May 27, 2025, 1:00 AM to 6:00 AM

入試日程はこちら
Click here for the Entrance Examination Schedule

最新のお知らせ NEWS
Latest News NEWS

2025/05/01
【メンテナンス】システム停止のお知らせ 2025年5月27日 午前 1:00 ~ 午前 6:00 [Maintenance]System Downtime Notice: May 27, 2025, 1:00 AM to 6:00 AM
お知らせ一覧を見る>
View a list of all notices>

最新のお知らせ NEWS
Latest News NEWS

お知らせ一覧を見る>
View a list of all notices>
2025/05/01 【メンテナンス】システム停止のお知らせ 2025年5月27日 午前 1:00 ~ 午前 6:00 [Maintenance]System Downtime Notice: May 27, 2025, 1:00 AM to 6:00 AM

インターネット出願利用手順
Online Application Procedures

  • Step1事前準備及び入試制度の確認
    Step1 To Understand Advance Preparation and Entrance Examination System

    初めての方は、出願手続きをはじめる前に必ず下記をご確認ください。
    入学試験の内容については、学生募集要項もしくはホームページでご確認ください。
    Please be sure to read the following before proceeding with this application if you are a first time user.
    For the specifics of the entrance examination, please refer to the Application Guidelines ("Boshu Yoko") or check our websites.

    > 事前準備はこちら (Click here for Advance Preparation)

    > 学生募集要項はこちら (Click here for Application Guidelines)

    ▼

  • Step2マイページ登録
    Step2 To Make MyPage Registration

    インターネット出願が初めての方は「マイページ登録」ボタンからマイページ登録をしてください。
    If this is your first time to use this online application, please click "MyPage Registration" to proceed with your registration.

    > マイページ登録はこちら (Click here for MyPage Registration)

    ▼

  • Step3インターネット出願
    Step3 To Make Online Application

    「ログイン」ボタンより登録したマイページへアクセスしてください。
    アクセス後、「出願手続きを行う」ボタンより必要事項を入力ください。
    Click "Login" to access your MyPage.
    Once accessed, click "Proceed with Application" and enter necessary information.

    > ログインはこちら (Click here to Login)

    ※出願にあたり顔写真データ(ファイル種類(jpeg,jpg,png,bmp)、最大10MBまで)が必要です。
    写真は本人確認に利用します。
    出願前3ヶ月以内に撮影した正面、上半身、脱帽、背景なしのカラー写真データをご用意下さい。
    ※Your face photo (jpeg, jpg, png, or bmp) is required. The file size should not exceed 10 MB.
    The photo is used for your identification verification.
    Please prepare a photo (of your upper body, no hat, facing front) taken within 3 months prior to submission .

    ▼

  • Step4お支払い
    Step4 To Make Payment

    コンビニエンスストア、金融機関ATM【Pay-easy】、インターネットバンキング、クレジットカードのいずれかでお支払いください。
    入学検定料の支払いには支払方法に関わらず、入学検定料の他に手数料が必要となります。
    Please make a payment at a convenience store or ATM (Pay-easy), with internet banking, or by credit card.
    Regardless of the payment method, there will be a handling fee charged in addition to the examination fee.

    > 支払方法はこちら (Click here for Payment Methods)

    ※入学検定料のお支払前に出願内容の誤りに気付いた場合は、入学検定料を納入せずに、もう一度Step3から登録をやり直してください。
    支払期限までに入学検定料が支払われなかった場合、出願登録は無効となります。
    ※If you find an error in application information, please go back to Step3 without making the required payment.
    Application registration is invalid when the payment is not made in time.

    ▼

  • Step5必要書類の印刷
    Step5 To Print Required Documents

    登録したマイページにログインをして、「入学願書」等を印刷してください。
    Please login your MyPage and print the Application Form and other required material(s).

    > ログインはこちら (Click here to Login)

    ※入学願書(PDF)を出力するため、A4普通紙に印刷することができるカラーもしくはモノクロプリンターが必要です。
    印刷用紙(普通紙・PPC用紙・OA共通用紙・コピー用紙等)とともにご用意ください。
    ※You will need a printer, color or monochrome, and A4 paper to print the Application Form (pdf).

    ▼

  • Step6必要書類の郵送
    Step6 To Send Application Materials by Post

    印刷した「入学願書」等と他の出願書類(証明書等)を合わせて出願期間(必着)までに届くよう「書留・速達」にて郵送してください。
    Please send the printed Application Form and other application documents (certificates, etc.) by registered express postal mail ("kakitome, sokutatsu") so that they arrive NO LATER than the application period.

    ※出願書類は市販の角2封筒(240mm×332mm)に、入学願書を印刷した際に出力される「宛名封筒シート」を貼り付けて使用してください。
    ※Please use a commercially available "kaku" 2 envelope (240mm x 332mm) and the "Envelope Address Sheet" that you print when you print out the Application Form.

    ▼

  • 出願を受理した方には、出願期間締切後登録されたメールアドレスへ受験票・受験案内の印刷(step7)のご案内を送信します。
    If your application is accepted, you will receive a message concerning Step7 (To Print the Examination Card and Instructions) to your registered email address.

    ▼

  • Step7受験票・受験案内の印刷
    Step7 To Print Examination Card and Instructions

    ※受験票・受験案内のダウンロードが可能になりましたら、出願時に登録したアドレスへメールにて通知します。
    学生募集要項に記載されている期日までにメールが届かない場合は、マイページにログインをし、受験票・受験案内を必ず印刷して試験当日持参してください。
    ※You will be notified by email when you can download the Examination Card and Examination Instructions to the address you registered.
    If you do not receive the email by the time specified in the Application Guidelines, please login to your MyPage and print out the Examination Card and Instructions. Please make sure to bring them with you on the day of the examination.

    > ログインはこちら (Click here to Login)

利用者情報の外部送信について
本サービスの運営は株式会社キャリタスが行なっています。
©Career-tasu, Inc. All rights reserved.
Regarding the External Transmission of User Data
This service is operated by Career-tasu, Inc.
©Career-tasu, Inc. All rights reserved.
Career-tasu_logo
▲